kolm omavahel suhtlevat veebilehte pitsa frantsiisile

Märksõnad

Laravel, Voyager, PHP, React, TypeScript

tiim

Janeli Õun (NOPE) disain
Mathias Vain (NOPE) disain
Lauri Rannu front-end
Andres Kalle back-end
Pärt Erikson back-end
Ardo Aednik arendusjuht
Evelin (NOPE) tooteomanik
Lauri Kadajane projektijuht

Külasta lehte

Taust / Millest pitsa koosneb?

Aeg on rääkida pitsast! Peetri Pizza on esimene Eesti oma kiirtoidufrantsiis, mis asutati juba 1990. aastal ning on praeguseks edukalt avanud üle viiekümne pitseeria Eestis ja plaan on laieneda ka riigipiiridest väljapoole. Peetri Pizzas küpses 2020. aastal pea poolteist miljonit pitsat aastas. 2020 aastal otsustas Peetri Pizza tiim, et on viimane aeg frantsiisi bränd ning digilahendused uude sajandisse üle tuua.
Eesmärk oli luua lahendus, mis võimaldaks Peetri Pizza tooteid otse läbi veebi tellida, ilma kolmanda osapoole “käärideta”.

Sarnaselt mitmete teiste varasemate projektidega valmis ka Peetri Pizza lahendus koostöös meie ägedate sõpradega NOPEst.

Lihtne visuaalne keel annab ülevaade tellimuseks avatud asukohtadest. Maitsvad tellimused minimaalse vaevaga!

Väljakutse / Kuidas seda tainast kokku segatakse?

Kuna ettevõte soovis ka oma kaubamärki ümber kujundada, siis teadsime juba eos, et projekt saab olema suur ning veebilehe arendus on üksnes osa palju keerukamast süsteemist.

Suurimaks väljakutseks osutus kolme erineva veebiplatvormi loomine, mis kõik omavahel õlitatult suhtlema hakkaksid. Oli tarvis luua ühendus konkreetse pitseeria ning ostja vahel – klient tellib pizza, pitsameister vaatab tellimuse detailid üle, pikendab vajadusel valmimisaja ning võtab tellimuse töösse. Kliendile kuvatakse reaalajas tellimuse staatust.

Et vältida olukorda, kus ostja tellib pitsa 200 km kauguselt, implementeerisime pitseeria poolsesse programmi võimaluse määrata oma tellimuste vastuvõtmise piirkonda.

Kuna Peetri Pizza on frantsiis, siis tähendab see, et kõikidel restoranidel üle Eesti võivad hinnad, tooted menüüs ja lahtiolekuajad mõnevõrra varieeruda. Selleks, et iga koht saaks säilitada osalise autonoomsuse ülejäänud süsteemist, jätsime osa väärtusi kohandatavaks.

Seoses kohandamisega on paras hetk rääkida administraatori keskkonnast. Lõime Laraveli abil lahenduse, mis on omamoodi juhtpaneel, mille kaudu saab erinevatesse kanalitesse saata infot ning samal ajal omada ka kokkuvõtlikku ülevaadet tellimustest, klientide tagasisidest, tagasilükatud tellimuste põhjustest jms.

Asjaolu, et kogu rakendus jookseb kasutaja brauseris, tõi esile väljakutse, kuidas jätkata kliendiga suhtlust pärast seda, kui ta on oma veebiakna sulgenud? Sellega seoses mõlguvad mõtted Peetri Pizza mobiilirakenduse loomise radadel…

Jaotades tellimisprotsessi sammudeks, on kliendil korraga vaja töödelda vähem informatsiooni ning seeläbi tõuseb nii tellimise esitamise lihtsus kui ka efektiivsus.

protsess / KÜPSEMA!

Peetri Pizza pöördus meie poole oma ideega 2020. aasta veebruaris ja samal kuul sai ka projekt alguse. Samaaegselt kui NOPE tegeles kogu brändi uuendamise ja võrratu UX/UI loomisega, jäeti meile see, mida oskame kõige paremini – ägedate digilahenduste tegemine.

Kuna pidime looma midagi täiesti uut võrreldes eelmise veebilehega, seadsime enda eesmärgiks MVP valmis saada 2020. aasta juuniks. Selleks, et luua veebilahendus, kus nii tellimiskeskkond kui ka pitseeria töölaud uuendaksid ennast ilma, et kasutaja peaks pidevalt lehte värskendama, pidime kasutama Websocketeid ja NodeJS’i. Need sobisid antud probleemi lahendamiseks ideaalselt. Samuti oli tarvis teha kasutajauuringuid, et mõista, kuidas ehitada parim kasutajakogemus – lihtsus ja lehe praktilisus olid võtmetähtsusega.

Perfektse halduspaneeli loomiseks kasutasime Laraveli ja Voyageri, mis lubas meil luua iga veebihaldaja unistuste rakenduse – mitte ühtegi hard-coded lahendust ning täielik kohandatavus.

Lõpptootena saime valmis ja omavahel sujuvalt suhtlema kõik kolm keskkonda: halduspaneel, tellimisplatvormi ning pitseeria töölaua. Esimese versiooni veebilehest avaldasime 25. juunil ja järgmise, juba parema versiooni 2020. aasta juuli lõpus. Kuid see pole veel kõik.

Meie gotoAndPlays usume, et toote valmimisega kaasneb kohustus jääda meid usaldanud kliendile tehnilist tuge pakkuma. Seda selleks, et kindlustada kõige toimimine ja võimalike kasutamise käigus tekkivate probleemide lahendamine.
Täna on projekti esimesest etapist möödas enam kui aasta, kuid töö Peetri Pizza veebilahendusega on endiselt käimas – peatselt tuleme välja kasutajakonto ning boonuspunktide kogumise lahendusega ning nagu eespool mainitud, plaanis on ka Peetri Pizza oma mobiilirakendus.

Visuaalselt kiirelt haaratavad detailid tellimuses võimaldavad tõhusa infovahetuse kliendi ja pitsameistri vahel.