kuldmuna arhiiv kuldaväärt töödele

märksõnad

Front-end arendus, back-end arendus, veebiarendus, projektijuhtimine, UX/UI disain, veebi- ja interaktsioonidisain

TIIM

Pärt Erikson arendaja
Ivo Klaas arendaja
Lennar Kivimäe arendaja
Janeli Õun disainer
Siim Sups projektijuht

Külasta veebilehte

Developing an archive for the Golden Egg competition.

taust

Kuldmuna on austatud reklaami- ja turundusvõistlus, mida on Eesti Turundajate Liit korraldanud juba aastakümneid. Seda tuntakse ühe vanima ja austusväärseima loovfestivalina riigis ning Kuldmuna auhinna võitmine on oluline saavutus igale disainiagentuurile. Iga-aastaselt tunnustatakse reklaami- ja turundusvaldkonnas silmapaistvaid loomingulisi töid erinevates kategooriates. Parimad tööd saavad auhinnaks kuld-, hõbe-, pronks- või erimuna.

Aastate jooksul on Eesti Turundajate Liit kogunud kokku tohutult suure ja mahuka arhiivi kõikidest 1998.-2022. aastatel võitnud Kuldmuna töödest. Nimetatud arhiiv esindab rikkalikku ajalugu erinevatest disainilahendustest, mis on aidanud kujundada reklaami- ja turundusvaldkonda Eestis. Selle ulatusliku arhiivi säilitamine ja organiseerimine oli võistluse korraldajatele suureks väljakutseks. Kõik need fantastilised kujundused ja loovlahendused vajavad võrdselt suurepärast ja ligipääsetavat kohta, kus neid säilitada – siin saimegi meie appi tõtata!

Kuldmuna on Eesti vanim ja prestiižseim reklaamikonkurss, mille auhinnad kannavad reaalset kaalu nii publiku, klientide kui ka konkurentide silmis.

protsess ja väljakutsed

Meiega kontakteerus TULI, Eesti Turundajate Liit, kes on Kuldmuna korraldaja ja ühtlasi Kuldmuna Arhiivi haldaja. Nad soovisid, et aitaksime neil luua efektiivse süsteemi ajakohase disaini ja funktsionaalsusega kõikide auhinnatud projektide hoiustamiseks. Koostöös kliendiga töötasime välja sobiliku lahenduse, mis vastas kõikidele vajadustele ja nõuetele.

Protsess algas kasutajakogemuse kaardistamise ja turunduslike eesmärkide seadmisega, samal ajal säilitades juba olemasolevad ajaloolised auhinnatud tööde andmed. Kasutajakogemuse idee on lihtne – võimaldada külastajatel leida asjakohaseid inimesi või projekte erinevate filtrite ja märksõnade abil. Klient soovis, et veebilehe kujundus vastaks kahele kriteeriumile – auhinnatud disainid peaksid tulema selgelt esile ja veebisait peaks olema kooskõlas Kuldmuna brändiga. Siinkohal tuli meile appi NOPE disainitiim!

Et kontrast võidutööde ja veebilehe tausta vahel oleks võimalikult suur, osutus valituks tumesinine taustvärv, mis tekitab ühtlasi ka “vana arhiivi” tunnet. Veebilehe kujundus sisaldab mõningaid peidetud praemuna ja kana illustratsioone, mis lisavad üldisele esteetikale mängulist puudutust.

Seejärel oli meie arendajate ülesanne loodud disainid ellu viia. Esiteks tuli valida sobiv raamistik, mis saaks hakkama tuhandete erinevates formaatides videoid, pilte ja muud teavet sisaldavate projektidega. Teine väljakutse oli kõikide esitatud tööde migreerimine uude arhiivi.

Saime vanast arhiivist töödeldud andmed JSON-formaadis – osa neist olid vigased või puudulikud ning vajasid parandamist koostöös eelmise arendajaga. Olukorra muutis veelgi keerukamaks asjaolu, et konkursi algusaastatel anti välja palju erinevaid Kuldmuna auhindu. Alguses oli auhindade kategooriaid oluliselt rohkem kui praegu ning neid tuli arendusprotsessi käigus filtreerida ja ümber kategoriseerida.

Kogu projekti vältel tegime tihedat koostööd kliendiga, et tagada kõikide detailide (sealhulgas projektide nimede, esitajate, failide ja klientide) täpne sorteerimine ning paigutamine korrektsetesse kategooriatesse. Tuli arvestada ka sellega, et aastate jooksul võivad nimed muutuda, kuid projektid ja nende sisu jäävad ikkagi samaks. Kõiki neid faktoreid arvesse võttes vajas see projekt erilist hoolt ja tähelepanelikkust eduka lõpptulemuse saavutamiseks.

Võitjate leheküljel saab arhiivi külastaja hõlpsasti filtreerida ja leida otsitavaid võidutöid ning nende autoreid ja esitajaid.

tulemused

  • Eesti Turundajate Liidule loodi lahendus, mis võimaldab tõhusalt hallata ja leida aastakümnete jooksul esitatud Kuldmuna võidutöid.
  • Lihtne ja kasutajasõbralik otsinguleht võimaldab külastajatel leida talente ja projekte erinevate filtrite ja märksõnade abil.
  • Arhiiv esindab väärtuslikku ressurssi Eesti turundusvaldkonnas, säilitades rikkaliku ajaloo valdkonda kujundanud reklaami- ja turunduslahendustest.
Aasta tiitlite alamlehelt saab hea ülevaate parimatest parimate agentuuride töödest aastate kaupa.

mis järgmiseks?

Kuldmuna Arhiiv on pidevalt arenev projekt, mida täiustatakse jooksvalt. Kuigi see kannab juba praegu märkimisväärset osakaalu reklaamivaldkonna ajaloo säilitamisel Eestis, tähtsustab klient loovagentuuride tagasiside olulisust, et tagada arhiivi väärtus ka tulevasteks aastateks.

Meil on mitmeid põnevaid projektiga seonduvaid plaane, mida jagame teiega juba peagi. Usume, et Kuldmuna Arhiivil on potentsiaali olla veelgi väärtuslikum ressurss turundusvaldkonnas ning oleme pühendunud aitamaks kliendil seda visiooni ellu viia. Püsige lainel!

Olen hämmingus nende julgusest võtta ette projekte, mis isegi paberil tunduvad tohutult keerulised

Pärast 4-aastast koostööd gotoAndPlay & NOPE meeskonnaga olen ma siiani hämmingus ja inspireeritud nende julgusest võtta ette projekte, mis isegi paberil tunduvad tohutult keerulised. Aitäh, et lõite ülimalt olulise veebilehe kõikidele reklaamvaldkonna inimestele ning ehitasite pärandi ja kasuliku tööriista tulevateks aastateks!

Anniken Haldna
CEO, TULI